پشم سنگ از ذوب سنگ های آتش فشانی بازالت تولید می شود. این عایق دارای عملکرد بسیار عالی از لحاظ عایق صوتی و عایق حرارتی است و بسیار مقرون به صرفه می باشد. پشم سنگ کاربردهای فراوانی دارد، چه در صنعت ساختمان و چه در صنایع دیگر نظیر پتروشیمی ها و نیروگاه ها.

 

صنعت ساختمان

کاربرد پشم سنگ در صنعت ساختمان شامل عایق صوتی و حرارتی دیوارها، سقف و کف ساختامان ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال صوت می باشد. نوع پشم سنگی که دارای بیشترین کاربرد در صنعت ساختمان است، پشم سنگ تخته ای می باشد. این محصول در ضخامت های 2.5 الی 10 سانتی متر و دانسیته (تراکم) 50 الی 300 کیلوگرم بر متر مکعب و در ابعاد استاندارد 60cmx120cm تولید می شود.

نوع دیگر پشم سنگ استفاده شده در صنعت ساختمان، پشم سنگ حلاجی شده است که برای عایق کاری کف ساختمان و یا پشت بام استفاده می شود. شیوه استفاده از آن بدین صورت است که در هر متر مربع کف، 4 الی 6 کیلوگرم از پشم سنگ حلاجی شده را می ریزید، آن را دو نم می کنید (مثل آب دادن گل با آب پاش)، و سپس با یک غلطک 30 الی 40 کیلوگرمی روی آن می رانید تا صاف و یکدست شود. مزیت این روش نسبت به استفاده از پشم سنگ تخته ای برای کف آن است که دیگر پشم سنگ نشست نمی کند، و به دلیل یکدست شدن و درز نداشتن در بین تایل های پشم سنگ، عملکرد صوتی و حرارتی بهتری دارد.

همچنین، از پشم سنگ لحافی در صنعت ساختمان برای عایقکاری زیر شیروانی به عنوان یک عایق حرارتی مؤثر استفاده می شود.

 

سایر صنایع

در سایر صنایع مرسوم است که از پشم سنگ لوله ای برای عایقکاری لوله های بخار و غیره و از پشم سنگ پتویی برای عایقکاری دیگ ها و مخازن حرارت بالا استفاده شود.

 

درباره شرکت پشم سنگ تهران

شرکت پشم سنگ تهران، تولید و عرضه کننده انواع عایق های پشم سنگ تخته ای، لوله ای، پتویی و لحافی در تهران و شهرستانها می باشد. محصولات این شرکت دارای استاندارد ایران بوده و دارای تأییدیه های فنی مربوطه می باشد. جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش هم اکنون با شماره 021476258 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

.