مجموعه کتابهای الکترونیک و صوتی داستانهای قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان منتشر شد

 

  آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم والای قرآن کریم یکی از مهمترین خواسته های خانواده های متدین ماست و این آشنایی هر چه زودتر و داستان گونه تر صورت بگیرد اثر عمیقتری بر روح و جان کودکان و نوجوانان خواهد داشت و زمینه ساز انس هر چه بیشتر فرد با کلام وحی در طول زندگی خواهد بود. با ورود تکنولوژی به زندگی کودکان و نوجوانان و استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت و لپ تاپ، کتابهای سنتی وچاپی هر چه بیشتر و سریعتر جای خود را به کتب الکترونیک می دهند و استقبال نسل جدید از این تغییر بسیار بیش از نسلهای قبل خواهد بود. لذا عرضه داستانهای قران کریم به صورت کتابهای الکترونیکی و صوتی به هرچه جذاب تر شدن این مفاهیم برای این قشر کمک خواهد کرد.

http://boxagahi.ir/wp-content/uploads/2019/05/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%DB%8C.png

یکی از نمونه های این حرکت مجموعه داستانهای قرآن کریم است که به قلم دکتر شادی سرهرودی، داروساز و متخصص فارماکولوژی نوشته شده و تا کنون دو عنوان آن به نامهای "دوباغ" و "یاران باغ و عهد فراموش شده" به صورت الکترونیکی و همینطور صوتی در سایت کتابراه به چاپ رسیده است. داستان "دو باغ" شرح ماجرای صاحب باغهایی زیبا و پر حاصل است که به سبب ناسپاسی و غرور گرفتار خسران و عذاب الهی می شود. خداوند متعال شرح این واقعه را به زیبایی در سوره مبارکه کهف که سوره هیجدهم قرآن کریم است، در آیات شریفه سی و دو تا چهل و چهار بیان میفرماید. نسخه الکترونیکی و همینطور صوتی این کتاب که به نثر بسیار شیوا و رسایی به رشته تحریر درآمده به صورت رایگان بر سایت کتابراه قرارداده شده و به سادگی قابل داونلود و استفاده است.  

 

 

http://boxagahi.ir/wp-content/uploads/2019/05/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86.png

"یاران باغ و عهد فراموش شده" نیز، داستان فرزندان مرد نیکوکار و بخشنده ای است که باغی پر حاصل را از پس از مرگ پدر از او به ارث می برند. ولی علیرغم وصیت وی، با رسم بخشش و انفاق او مخالفت میکنند و دچار محرومیت می شوند. این داستان عمیق و پر مفهوم در آیات 17 تا 32 سوره مبارکه قلم (سوره 68 قرآن کریم) به زیبایی بیان شده است و کتاب "یاران باغ و عهد فراموش شده" نیز اقتباسی از این آیات نورانی است. این کتاب نیز قابل دانلود و استفاده از سایت کتابراه با لینک زیر می باشد.  

   

*خوانندگان این امکان را دارند که با گذاشتن نظراتشان در سایت کتابراه و ذیل کتابهای مذکور نظرات خود را به نویسنده محترم منتقل کنند.

 

کتابهای بعدی از این مجموعه داستانی قرآن کریم نیز ان شاءالله به زودی منتشر خواهد شد و در اختیار دوستداران کتاب و فرهنگ قرار خواهد گرفت.

     

 

 

.

 

 

 

 

.


.