افسردگی یک حالت خلقی مداوم و مستمر است که در آن احساس غمگینی ، ناامیدی ، بی حوصلگی ، احساس تنهایی ، برای مدتها باقی می ماند. فرد افسرده این احساسات را برای چندین هفته دارد .این حالتها مانع از این می شود که فرد افسرده بتواند مثل قبل کار کند و وظایف روزانه اش را انجام دهد

علائم و نشانه های افسردگی چیست؟

افسردگی علائم و نشانه های گوناگونی دارند که مهمترین علائم و نشانه های افسردگی اختلالات روحی و جسمی است از جمله:

احساس غمگینی ، ناامیدی درماندگی ، احساس پوچی ، گریه های بی دلیل ، کاهش قابل ملاحظه علاقه نسبت به تمام فعالیتها و فقدان احساس لذت ،کاهش یا افزایش اشتها و مواردی از این قبیل در وبسایت دکتر آل یاسین در صفحه ی مربوط به علائم و نشانه های افسردگی به طور کامل توضیح داده شده است.

دکتر آل یاسین - علائم و نشانه های افسردگی

لازم بذکر است اگر فردی علائم و نشانه های افسردگی را به مدت 2 هفته داشته باشد ، بیمار افسرده است و باید جهت درمان خلق افسرده خود به پزشکان ، روانپزشکان و روانشناسان متخصص مرکز روانشناسی و روانپزشکی دکتر آل یاسین مراجعه کند

راه های درمان افسردگی

ساخت داروهای ضد افسردگی و داروهای تثبیت کننده خلق درمان افسردگی را بهبود بخشیده است. داروها می توانند علائم افسردگی را برطرف کنند و در بسیاری از انواع بیماری تبدیل به خط اول درمان شده اند. روان درمانی هم می تواند بخشی از درمان باشد که به شما کمک می کند با مشکلات دائمی خود که افسردگی را تحریک می کند با به آن دامن می زند کنار بیایید. ترکیبی از داروها و یک دوره کوتاه روان درمانی در صورتیکه افسردگی خفیف یا متوسط داشته باشید، معمولأ با دارو آغاز می شود. به محض اینکه بهتر شوید روان درمانی می تواند مؤثرتر واقع شود.

با آغاز درمان افسردگی شما همچنان باید به طور روزانه کنترل شوید در اینجا راه های درمان افسردگی آورده شده است:

به دکتر روانشناس مراجعه نمایید: روانشناس پیشرفت شما را ارزیابی میکند، شما را حمایت و تشویق می کند و داروهای شما را در صورت لزوم تعدیل می کند.

دکتر آل یاسین - راه های درمان افسردگی

داروهای خود را دریافت کنید: پیدا کردن دارویی که برای شما بهترین باشد، ممکن است نیاز به چندین بار امتحان داشته باشد. امکان دارد چند هفته طول بکشد تا نتیجه را ببینید. وقتی احساس بهتر بودن کردید هم به مصرف داروهایتان همانگونه که توصیه شده است ادامه دهید.

تنها نمانید: سعی کنید در فعالیتهای طبیعی شرکت کنید .

از خود مراقبت کنید: یک رژیم سالم داشته باشید و میزان مناسبی خواب و ورزش داشته باشید .

روان درمانی هم می تواند بخشی از درمان باشد که به شما کمک می کند با مشکلات دائمی خود که افسردگی را تحریک می کند با به آن دامن می زند کنار بیایید. ترکیبی از داروها و یک دوره کوتاه روان درمانی در صورتیکه افسردگی خفیف با متوسط داشته باشید، معمولأ با دارو آغاز می شود. به محض اینکه بهتر شوید روان درمانی می تواند مؤثرتر واقع شود.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

افسردگی شایع ترین اختلال روان است که افراد بسیاری به آن مبتلا می باشند ولی از وجود آن در خود بی اطلاع هستند . افسردگی هم یک بیماری است که باید درمان شود . درمان نکردن افسردگی باعث می شود این مشکل شدید تر شود . امروزه برای افسردگی درمانهای موثر ی وجود دارد . درمان افسردگی با گیاهان دارویی باعث بهبود تعداد زیادی از علائم افسردگی می شود و فرد می تواند به زندگی عادی خود برگردد هم چنین کمک گرفتن از روانشناسان بالینی و مشاوران متخصص مرکز مشاوره روانشناسی دکتر آل یاسین نیز به فرد کمک می کند تا در صورت برخورد با مشکلات راه حل های مناسبی پیدا کند که این امر از افسردگی بعدی او جلوگیری می کند . باید بپذیرید که افسردگی ضعف اراده و تنبلی نیست و نیز باید بدانید که افسردگی چیزی نیست که با تقویت اراده ، مسافرت رفتن ، بی خیالی ، ازدواج کردن ، بچه دار شدن و راه حل هایی از این قبیل رفع شود . باید آگاه بود که افسردگی یک بیماری شایع و قابل پیشگیری و قابل درمان است که اکنون به صورت یک بحران جهانی در آمده و همه ملل جهان از آن رنج می برند. بنابراین در صورتی که کسی افسرده است بهتر است به پزشک ،روانپزشک و روانشناس بالینی مراجعه کند، زیرا تنها راه خلاصی از افسردگی درمان افسردگی است.

دکتر آل یاسین - درمان افسردگی با گیاهان دارویی

درمان افسردگی با ورزش

ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روحی و روانی و اجتماعی فرد فواید زیادی دارد و در سازگاری فرد در جامعه و شخصیت فرد تاثیر می گذاردیکی از مهارتهایی که ورزش نقش به سزایی در آن دارد اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس به خاطر اهمیت و ارتباط اش با دیگر مهارتها ، هسته ی مهارتهای روانی است

دکتر آل یاسین - درمان افسردگی با ورزش

تأثیر ورزش در کاهش افسردگی

ورزش کردن باعث شادابی و نشاط و افزایش اعتماد به نفس می گردد زیرا بیماران افسرده یا اعتماد به نفس ندارند یا میزان اعتماد به نفس در آنها بسیار پایین است . ورزش احساس رضایت درونی فرد را بالا برده و باعث می شود فرد افسرده حس کند که به موقعیت هایی دست یافته است . ورزش در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی تأثیر به سزایی دارد. اختصاص دادن زمانهایی به ورزش در روز می تواند آثار افسردگی به اندازه ی برخی روش های روانی- درمانی و داروهای ضد افسردگی کاهش دهد .بررسی روانپزشکان و روانشناسان نشان می دهد روزانه ۳۰ تا ۳۵ دقیقه ورزش می تواند علائم و عوارض افسردگی تا مقدار زیادی کاهش دهد و این کار برابر با تأثیر روش های درمانی متداول و مصرف برخی داروهای افسردگی می باشد.

درمان افسردگی با ورزش نه تنها تاثیر فروانی دارد بلکه نقش اساسی در جلوگیری از بازگشت این افسردگی ایفا میکند و با توقف انجام حرکات ورزشی احتمال دارد علائم افسردگی افزایش چشم گیری پیدا کنند.