اضطراب‌ احساسی ناراحت‌کننده‌ به همراه ترسی مبهم و یا وحشت یا احساس خطر با منشا ناشناخته است‌ که‌ بر فرد مضطرب وارد‌ می‌شود. برای‌ برخی‌ از افراد این‌ حالت‌ امکان دارد که به صورت ناگهانی‌ رخ دهد و بر طرف‌ شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید.

علائم‌ استرس و اضطراب

بروز استرس و اضطراب در فرد ممکن است علائم مختلفی داشته باشد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد و همچنین جهت اطلاعات بیشتر و کامل تر در این زمینه می توانید به صفحه ی مربوط به علائم استرس و اضطراب در وبسایت دکتر آل یاسین مراجعه نمایید.

دکتر آل یاسین – علائم استرس و اضطراب

برخی از علائم استرس و اضطراب:

احساس‌ اینکه‌ یک‌ اتفاق‌ نامطلوب‌ یا زیانبار به‌ زودی‌ رخ‌ خواهد داد. خشک‌ شدن‌ دهان‌، مشکل‌ در بلع‌، یا خشونت‌ صدا تندشدن‌ تنفس‌ و ضربان‌ قلب‌، تپش‌ قلب‌ حالت‌ لرزش‌ یا پرش‌ عضلات‌ انقباض‌ عضلات‌، سردرد، کمردرد عرق‌ کردن‌ مشکل‌ در تمرکز منگی‌ یا غش‌ تهوع‌، اسهال‌، کاهش‌ وزن‌ خواب‌آلودگی‌ تحریک‌پذیری‌ خستگی‌ کابوس‌ مشکل‌ در حافظه‌ ناتوانی‌ جنسی‌

درمان استرس و اضطراب شدید

وقتی احساس کردید که دارای اضطراب و استرس هستید، بهتر است‌ تحت‌ بررسی‌ و درمان‌ از نظر موارد خاص‌ تهدیدکننده‌ یا منشاء استرس‌ که‌ در ناخودآگاه‌ شما است‌ ولی‌ وجود دارد، قرار بگیرید.

به‌ فراگیری‌ روش‌های‌ کاهش‌ انقباض‌ ناخودآگاه‌ عضلانی‌ مثل‌ بازخورد زیستی‌ و روش‌های‌ کسب‌ آرامش‌ بپردازید.

به‌ ورزش‌ هوازی‌ (آئروبیک‌) به‌ طور منظم‌ بپردازید تا روح‌ و جسمی‌ آماده‌ داشته‌ باشید.

درمان استرس و اضطراب شدید با استفاده از داروها

امکان‌ دارد داروهای‌ ضداضطراب‌ مثل‌ بنزودیازپین‌ها برای‌ مدتی‌ کوتاه‌ تجویز شوند. امکان‌ دارد از داروهای‌ ضدافسردگی‌ برای‌ اختلال‌ هراس‌ استفاده‌ شود.

فعالیت در زمان ابتلا به استرس و اضطراب شدید

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری خود را حفظ‌ کنید. فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بدنی‌ به‌ کاهش‌ اضطراب‌ کمک‌ می‌کند.

آیا گرفتن رژیم غذایی حهت کنترل استرس و اضطراب شدید موثر است؟

هیچ‌ نوع‌ رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. تنها باید از کافئین‌ و سایر مواد تحریک‌کننده‌، و نیز الکل‌ پرهیز کرد.

درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علائم‌ استرس و اضطراب شدید را دارید و خوددرمانی‌ نتیجه‌ای‌ نداده‌ است‌. اگر شما دچار احساس‌ ناگهانی‌ هراس‌ بیش‌ از حد شده‌اید. اگر دچار علایم‌ جدید و بدون‌ توجیه‌. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.

دکتر آل یاسین با سالها تجربه در زمینه درمان استرس و اضطراب شدید میتواند پیشنهادی مناسبی برای افراد مبتلا به این بیماری باشد همچنین جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وبسایت دکتر مروارید آل یاسین مراجعه نمایید.

دکتر آل یاسین – درمان استرس و اضطراب شدید

درمان اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی که نوعی هراس اجتماعی نیز گفته می‌شود، اختلال اضطرابی است که در فرد ترس بیش از حد و غیرمنطقی از موقعیت‌های اجتماعی ایجاد می کند. این اضطراب شدید ناشی از خودآگاهی و ترس از این که شخص مورد نظاره ی دیگران، قضاوت توسط انها، یا مورد نقد آن‌ها قرار گیرد است.

فردی که به اختلال اضطراب اجتماعی مبتلا می شود از این می‌ترسد که اشتباهی انجام ندهد، بد به نظر نرسد، و یا در مقابل دیگران تحقیر و خجالت‌زده نشود. این ترسها ممکن است با کمبود مهارت‌های اجتماعی یا تجربه در موقعیت‌های اجتماعی شدیدتر شود.

دکتر آل یاسین – درمان اختلال اضطراب اجتماعی

افرادی که دچار این نوع اختلال هستند جهت درمان اختلال اضطراب اجتماعی خود میتوانند به مرکز روانشناسی دکتر آل یاسین مراجعه نموده و با انجام مشاوره حضوری مراحل درمانی خود را طی کنند.

راه های کاهش اضطراب و استرس

از روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ یا مراقبه‌ برای‌ کاهش‌ اضطراب و استرس‌ بهره‌ بگیرید.

به‌ فکر تغییر شیوه‌ زندگی‌ خود باشید تا اضطراب استرسکاهش‌ یابد.

اضطراب و استرس ایجاد شده را مدیریت کنید

از تفکرات بی‌ جا و بیش از حد دوری کنید.

سعی کنید در اجتماعات حضور بیشتری یابید.

سعی کنید زیادی با خودتان خلوت نکنید و خود را از تنهایی دور کنید. . انجام فعالیت های ورزشی در زمان ابتلا به این بیماری به کاهش‌ اضطراب و استرس‌ کمک‌ می‌کند.

راه های کاهش اضطراب و استرس متعدد است که با مراجعه به وبسایت دکتر آل یاسین می توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دکتر آل یاسین – راه های کاهش اضطراب و استرس و برطرف کردن اضطراب

برطرف کردن اضطراب

برای اینکه بتوانید اضطرابی که در شما به وجود آمده است را برطرف کنید دانستن چند نکته میتواند برای شما موثر باشد:

ورزش کردن

تاثیر ورزش در پیشگیری و برطرف کردن اضطراب بسیار مهم و شناخته شده است این امر ممکن است به علت اثر ورزش بر روی دستگاه ایمنی بدن باشد. ورزش باعث میشود فعالیت آنتی کورها افزایش پیدا گنند که در نتیجه لنفوسیتهای نوع T افزایش پیدا کند که حامل آنتی کور هستند. این قضیه به ما کمک می‌کند تا خطرات ناشی از آنتی ژنها را قبل از اینکه فرصت کافی جهت ضرر رساندن به بدن ما را داشته باشند دفع کنیم. فواید ورزش در ارتقا و گسترش رفتارها و نگرشهای مثبت و افزایش اعتماد به نفس و خود شناسی و عزت نفس که از عوامل مهم در برطرف کردن اضطراب هستند، شناخته شده است.

نقش تغذیه مناسب در برطرف کردن اضطراب

تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد. همانگونه که مصرف برخی مواد غذایی در حالت افراط و تفریط بیماریهایی چون فشار خون ، کلسترول بالا ، انواع سرطانها را موجب می‌شود مقاومت افراد را در برابر انواع اضطراب نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. واکنش افراد در مقابل استرس و اضطراب با نوع تغذیه آنها ارتباط نزدیک دارد. مصرف مشروبات الکلی ، سیگار ، غذاهای آماده ، ادویه‌جات با افزایش اضطراب رابطه نشان می‌دهند. بنابراین توصیه می‌شود برنامه غذایی افراد به ویژه افرادی که در معرض استرس و اضطراب بیشتری قرار دارند به شیوه ی سالم تری برنامه ریزی شود.

تنظیم زمان خواب جهت برطرف کردن اضطراب

خواب یک فاکتور مهم در چرخه اضطراب است. عوامل مختلفی ممکن است ایجاد اضطراب کرده و به این ترتیب خواب فرد را تحت تاثیر قرار دهند و فرد را دچار بیخوابی یا بدخوابی کنند. از سوی دیگر هر عامل دیگری که موجب بیخوابی شود برای فرد تولید اضطراب می کند و با کاهش توان جسمی و روانی تحمل فرد را برای مقابله با وقایع روزمره زندگی کاهش می‌دهد


.